Często przyjmowałem reklamacje od niezadowolonych turystów. W tej branży zdarzają się chwile, że pomimo doskonałej organizacji, czasami coś nie wypali i trzeba się z tym pogodzić. Jednak niedopilnowania biura podróży i brak realizacji zamówionych usług są na porządku dziennym. Co zrobić w takim wypadku? Najprościej napisać reklamację. Okazuje się jednak, że nie zawsze to skutkuje.
Jak pisać reklamację wycieczki turystycznej?
Przeanalizuj dokładnie umowę, w niej wszystko jest napisane,
za co płacisz. Brak realizacji danej usługi upoważnia Ciebie do złożenia
reklamacji. Pamiętaj, że masz 30 dni od zakończenia imprezy turystycznej. Najlepiej, żebyś zastrzeżenia i uwagi
przekazał na miejscu rezydentowi lub pilotowi wycieczki i przekazać w formie
pisemnej, Wszystko należy uargumentować i udowodnić – rób zdjęcia, gromadź
dokumentacje – potwierdzenia, rachunki.
Złóż reklamacje w formie pismnej, wzór masz na stronie http://konsument.gov.pl/. W następnym poście zamieszczę własny wzór reklamacji, na które biura zawsze odpowiadały. Jeżeli nie składasz reklamacji osobiście, wyślij pocztą z potwierdzeniem
odbioru.
Jakie prawa ma organizator turystyczny?
Organizator na odpowiedź ma 30 dni od złożenia reklamacji.
Gdy biuro podróży nie odpowie w czasie tych 30 dni, prawdopodobnie Twoja
reklamacja została uwzględniona. Pieniądze przelewają na podane przez Ciebie
konto, także najlepiej je dołączyć. Jeżeli biuro nie uwzględni Twojej skargi, a Ty
uważasz, że masz racje, zawsze zostaje droga sądowa.
P.S Prawo do reklamacji masz zawsze, niezależnie od danej
promocji czy oferty last minute.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz