wtorek, 22 lipca 2014

Kiedy i jak można zareklamować wycieczkę?

Często przyjmowałem reklamacje od niezadowolonych turystów. W tej branży zdarzają się chwile, że pomimo doskonałej organizacji, czasami coś nie wypali i trzeba się z tym pogodzić. Jednak niedopilnowania biura podróży i brak realizacji zamówionych usług są na porządku dziennym. Co zrobić w takim wypadku? Najprościej napisać reklamację. Okazuje się jednak, że nie zawsze to skutkuje.

Jak pisać reklamację wycieczki turystycznej?


Przeanalizuj dokładnie umowę, w niej wszystko jest napisane, za co płacisz. Brak realizacji danej usługi upoważnia Ciebie do złożenia reklamacji. Pamiętaj, że masz 30 dni od zakończenia imprezy turystycznej.  Najlepiej, żebyś zastrzeżenia i uwagi przekazał na miejscu rezydentowi lub pilotowi wycieczki i przekazać w formie pisemnej, Wszystko należy uargumentować i udowodnić – rób zdjęcia, gromadź dokumentacje – potwierdzenia, rachunki.

Złóż reklamacje w formie pismnej, wzór masz na stronie http://konsument.gov.pl/. W następnym poście zamieszczę własny wzór reklamacji, na które biura zawsze odpowiadały. Jeżeli nie składasz reklamacji osobiście, wyślij pocztą z potwierdzeniem odbioru.

Jakie prawa ma organizator turystyczny?


Organizator na odpowiedź ma 30 dni od złożenia reklamacji. Gdy biuro podróży nie odpowie w czasie tych 30 dni, prawdopodobnie Twoja reklamacja została uwzględniona. Pieniądze przelewają na podane przez Ciebie konto, także najlepiej je dołączyć.  Jeżeli biuro nie uwzględni Twojej skargi, a Ty uważasz, że masz racje, zawsze zostaje droga sądowa.

P.S Prawo do reklamacji masz zawsze, niezależnie od danej promocji czy oferty last minute.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz